kindergym stopt!

Helaas, met pijn in het hart, hebben we moeten besluiten om de kindergym per heden te stoppen. Wij zijn dit jaar met erg kleine groepen begonnen, hopende dat het in de loop van het jaar aan zou groeien. Dit is helaas niet gebeurd en toen ook nog de zwemlessen op maandag (onze gymdag) begonnen hielden we bijna geen kinderen meer over.

Juf Rita ziet het ook niet meer zitten om voor zo weinig kinderen helemaal uit Grootebroek te komen en dat is ook zo. Dus vandaar dit besluit.

Wij doen uiteraard ons uiterste best om een nieuwe juf te zoeken om misschien het volgende seizoen weer te beginnen. Want iedereen weet dat gym heel goed is voor de ontwikkeling en motoriek van kinderen, en het is hartstikke leuk!

Dus heb je de papieren of weet je iemand die de papieren (C-licentie!) en tijd heeft om 2 uur gym te geven per week, in principe op een willekeurige middag, dan vernemen we dit graag!

 

Oud papier:

Maarten Gorter en Maiko Buttner verzorgen het oud papier eens per maand.

 

Welkom bij Gymvereniging “De Westfries”

De doelstelling van onze vereniging is:

Streven om de gymnastiek die onze vereniging biedt in de ruimste zin van het woord te stimuleren, de gezondheid en fitheid te bevorderen, zowel op geestelijk, sportief als op sociaal gebied.

Vanuit het dorpshuis De Vang biedt onze gezellige vereniging gymlessen aan de volgende groepen.

Peutergym:

Helaas is er op dit moment geen peutergym.

Kleutergym.

Helaas is er op dit moment geen kleutergym.

Conditietraining voor heren/dames:

Een methode om op verantwoorde wijze aan je conditie te werken, lekker in beweging te zijn. Tijdens deze lessen komen alle vormen van sportactiviteiten voor. We werken aan de 3 Bs (borsten, buik, billen) Het is een afwisselend geheel van verschillende soorten spieroefeningen en soms gaat het in de vorm van een spel, dan weer een andere activiteit. En natuurlijk het buikspierkwartiertje.

Gym 55+

Deze groep is vooral geschikt voor de iets oudere sporter die merkt dat zijn of haar lichaam op een andere manier in conditie wenst te worden gehouden. Wij werken vrijwel altijd met een gezellig muziekje, want gezelligheid is van de hoogste prioriteit en belangrijk is dat de oefeningen op een dynamische manier worden aangeboden. Dat betekent dat je je spieren aanspant en vlak daarna weer ontspant. De les is uiteraard opgebouwd uit een warming up, een conditie of “hardwerk”gedeelte  met aansluitend een rek-strek gedeelte. En daarna sluiten we af met een cool-down die uitgaat van ontspannen bewegen.